Monday, November 12, 2007

Lite annan vardagshelg

Idag roar jag mig med att torka kiss och kräks efter ett styck nykastrerad och ett styck löpande katt. I helgen var jag på landet och fick en hel del plugg gjort. Men jag studiebesökade även köket lite, där föräldrar och gäster gjorde tunnbröd i vedugnen, och gästerna gjorde dessutom grynkorv. Till kvällen gjorde vi alla våra egna vedugnsbakade (jag vet att jag precis har sagt vedugn men det låter ju mycket godare än bara "våra egna") pizzor.

Bona är ute och smyger, men hon tyckte att det var lite väl kallt så det blev inga långa stunder ute


Brödbak










Korv


Bona är med och kollar så att allt går rätt till


Promenad




Iris


Och pizzan!

2 comments:

Anonymous said...

Mmmmm hårt bröd!! sånt får man inte mycket av i Nya Zeeland... längtar hem nu!!!
men en kompis kommer ner på lördag och hon tar med kaviar och annat gott från sverige!!

Karin S said...

Åh vad härligt och mysigt det såg ut! Kanske ska försöka krypa ner i väskan med katterna nästa gång det vankas gammeldags tunnbrödsbakning?? =) KRAM!