Monday, November 19, 2007

Visste ni det?

Jag har blivit taggad av Anna-Stina!

Såhär ska man göra:
1. Link to your tagger and post these rules on your blog.
2. Share 5 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
3. Tag 5 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
4. Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.

Här kommer faktan-om-mig:

1. Jag tycker inte om ost. Alls. I princip inte i någon form (undantag inkluderar ost på pizza i måttliga mängder samt cheesecake).

2. Jag är en listmänniska ut i fingerspetsarna. Gillar ordning och reda, att ha koll (och kontroll) och tycker om att samla olika saker som ska göras, införskaffas osv i listform. På mitt skrivbord finns det alltid listor. Och i min kalender. Och i mina anteckningsblock. Och i plånboken förstås. Det bästa är när man kan stryka något från sin lista. Ibland skriver jag upp t.ex. "äta" och "diska" som punkter, för då ser det i alla fall ut som att jag får nåt gjort!

3. Jag har arbetat som bambatant i ett halvår.

4. I mitt rum finns en trombon. Den spelade jag på i sisådär tio år, nu är det dock länge sen jag plockade fram den.

5. Jag sparar alla vykort som jag får; det har jag gjort sen jag var liten och jag har två lådor fulla av vykort av alla möjliga slag. (Det är alltså kort som folk har skickat till mig, inte oskrivna vykort som jag pratar om).

Jag utmanar: Emma, Marie, Karin, Ylva och Stormen
(Och egentligen vill jag utmana Linnéa med, så jag gör det i hemlighet, fast det är regelbrytning!)

4 comments:

Julia said...

Linnéa och Karin - era bloggar ville bara att jag skulle skriva in koder i all evighet (så jag tror inte att det blev nån kommentar lämnad hos er), hoppas att ni ändå ser utmaningen här hos mig! :)

Anonymous said...

Haha, Jag? Lämna en kommentar på en blogg? Jag har inte ens en egen blogg, det närmaste jag kommer är msn. MEN det är aldrig för sent att förvåna folk (eller dig Julia då om du lyckas läsa detta). Så, ja, uppenbarligen lämnar jag nu en kommentar iaf. Så vad vill jag då? Vill ingenting egentligen, mest säga hej, visa att jag finns, visa att jag läser din blogg då och då trots att jag inte har någon egen, säga att jag inte läst artikeln än, därmed inte heller skrivit någon kladdbakgrund, säga att jag nog gör det imorgon, om lusten slår ner på mig, vilket inte är jättetroligt men... Så ja, nej, då går jag väl och lägger mig nu då, sov gott Julia

Anonymous said...

"kladdbakgrund", hehe! kanske är det en grund som man kan baka kladdkaka på? du är så duktig som pluggar ikväll, själv är jag långt ifrån där och låtsas att jag ska bli duktig på fredag istället. att du gör din del sätter ju viss press på mig, det är bra! nu tycker jag att det är dags för dig att skaffa blogg med - då kan man t.ex. få roliga utmaningar, eller trevliga kommentarer från folk.
må så gott, vi ses på fredag! nu väntar fiskbiffar. om jag kan resa mig trots en sovtung och varm och gosig Iris i mitt knä... kram!

Anonymous said...

Kul! Vilka spännande fakta! Jag tycker det är så svårt att komma på något intressant om mig själv, men du har ju lyckats bra!