Monday, February 18, 2008

Tråkigt-tycka-synd-om-mig-själv-inlägg

Imorrn börjar praktiken igen. Just nu ser jag inte alls fram emot det som i höstas, eftersom jag (och en tjej till) inte fick någon plats i ett av praktikområdena utan istället får göra om samma sak som jag redan gjort. Det är inte att jag har nåt emot att få mer av neuro, men för det första borde jag fått önh nu och för det andra kunde dom åtminstone valt en plats som var lite annorlunda mot den jag redan varit på (patientgruppen är, vad jag förstått, precis densamma). Men, jag har hört att handledaren är väldigt bra och det är förstås ett stort plus! Dessutom är det alldeles säkert lite nervositet inblandad, så det kommer säkert att kännas bättre imorrn.

Vad jag däremot blir riktigt suckig av är vad reseplaneraren på västtrafiks hemsida säger mig:
När det går riktigt fort kommer det bara att ta lite mer än 2 timmar, en väg, till min andra praktikplats. Men oftast får man räkna med närmare 2 timmar och 30 minuter, och på eftermiddagarna kan det dröja ännu längre. Wooh. För det kalaset får jag dessutom betala 1015 kronor eftersom det är så järnspiksdyrt att åka till Vänersborg att Regionen Runt ser ut att löna sig - trots att jag bara ska vara där en gång i veckan.

Det är tur att man har små mjuka dunbollar att snosa på.

1 comment:

Anonymous said...

Hej du!!
Det lönar sig inte alls!
Fråga SJ istället!
Man kan inte åka med alla tåg /bussar dit med dom men med många. Det finns 10-kort för 800 kr att köpa. Och det tog inte sååå lång tid heller då. Jag var in och pratade med en helt UNDERBAR dam i lördags och hon redde ut en massa och hjälpte till tokmycket! Fast eftersom du ska till M också en dag i veckan så kan det väl hända att regionkortet ändå är bäst för dig... men gå in och fråga! Puss och Kram och Kärlek! /K