Friday, March 14, 2008

På café i Rom (och lite annat)

Det känns lite bättre. Lite mera flyt, andas, skönt.

Idag har jag haft mest ledigt - snart ska jag iväg på hpfs (handledning/professionellt förhållningssätt som det så fint heter) men det är inte precis någon ansträngning. Sen blir det öl och bio eller teater, wii!

Medan jag sitter och försöker, och misslyckas, med att ladda upp kattungebilder för att kunna lägga ut dom på kattnördforum ramlade jag in på lite gamla worddokument. Inser att det börjar bli ganska mycket länge sen jag skrev dom. Kan tycka att det är lite synd att jag inte skriver längre, men det är i alla fall kul att ha prövat (litterär gestaltning var en av dom roligaste kurserna, någonsin!) (och känner jag för det är det ju "bara" att börja igen, men än så länge så har jag inte återfått det drivet). Slänger in en såndär gammal kortis här, för då behöver jag inte bry mig om att orka formulera några faktiska tankar och ändå få en blogguppdatering! Smart va?

På café i Rom

Vet
Jag vet
det vet jag,
gör jag
Gör jag?
Undrar
Undrar viljor,
chokladkakor för 50 spänn
viljor och tårar
smultron
och vad som sägs
Och inte sägs
Undrar gåtan
ruiner
du som var här
Staden som ett solklart eko av sitt forna jag
Undrar
Jag vet
Inte

(av mig, våren 2003)

Edit: Har inte jag redan postat denna!? Det var verkligen oerhört fantasilöst av mig i såna fall. Kolla in katternas blogg istället för lite nytt, tänkte lägga in lite bilder där nu.

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.