Sunday, May 11, 2008

Saltstänk och chokladdopp

Tänkte egentligen gå i kyrkan nu men det blev, som ganska ofta, lite för tight om tid, så istället för att komma dit för sent så valde jag att stanna hemma. Men jag ska gå dit lite senare, för idag är det nämligen pilgrimsvandring i ängårdsbergen efter gudstjänsten. Jag har aldrig pilgrimsvandrat förr så jag ser fram emot det med nyfikenhet och tror att det kan bli en fin dag!

Igår tog jag och Helen och ungefär halva Göteborg en kort tur till Saltholmen. Det var underbart att komma ut till havet, och det blev faktiskt årets första, pyttekorta, dopp för min del! 10 maj - det var länge sen jag var i så tidigt. Var dock lite för frisk vind för att jag skulle lyckas bli varm igen efteråt, men spårvagnsturen hem löste det åt mig! :)

I fredags var det familydinner hemma hos mig. Vi provade ett nytt recept med apelsin-honung-fläskfilé, gott, och invigde chokladfonduen jag fick när jag fyllde år, oxå gott! Sen satt vi på balkongen resten av kvällen. Riktigt trevlig och rolig afton blev det!

Fruktfatet


Chokladen, och ett rosévin som var jättegott att ha till fonduen!


Mamma fotar...


No comments: