Thursday, May 29, 2008

Den blomstertid nu kommer...

... kommer och kommer, den är ju redan här! Den blomstertid nu fortsätter, och det är ju lika trevligt det. Idag var det skolavslutning för oss och examensdag för kursen över oss. Vi var några som var med och sjöng i en minikör under examensceremonin (som för övrigt var fin och trevlig - och det var mycket folk där!) och när vi avslutade med allsång i Blomstertiden var intet öga torrt. Det kändes fint, somrigt och avslutningsaktigt. Efter lite bubbel (jag älskar förresten "sparkling wine", det låter finare och roligare än "mousserande vin") i foajén och en lunch i slottsskogen fick vi snällt dra oss upp mot Hälsovetarbacken för det här läsårets sista föreläsning/seminarium. Det var ett intressant ämne; demens och språk, men jag slutade mentalt redan i förra veckan så koncentrationsnivån var väl sådär. Nu är i alla fall skolan slut, sommarlovet har börjat och jag har på nåt sätt tre års utbildning bakom mig! Om ett år är det vi som får ta emot våra examensbevis. OJ! säger jag bara.

Delar av klassen sedd från ovan, sista fikastunden för i år. (Fast vi ses imorrn oxå, eftersom vi håller i äldrekursarnas examensfest. Då blir det nog lite lite fest för oss med!)


Dagen till ära blev det klänning! Det är ett plagg jag borde ha oftare, för trevligt är det, tycker jag!

Nu ser man den ju inte särskilt bra här iofs, men åtminstone färgen och prickarna!

4 comments:

Anonymous said...

klart det blir fest för er också! jag hade jätteroligt förra året och räknar med att ha ännu roligare ikväll!! tack igen för sången, det var jättefint :) vi ses ikväll, kram!

Anonymous said...

Härligt!!! :) Kram

Anonymous said...

Bra val! Av klänning alltså. Du passar jättebra i den! Hade du köpt den på H&M?

Anonymous said...

tack allihopa! yes - h&m är stället och den finns i flera olika färger. Jag såg den senast i min färg igår (och den var inte på mig). :) du saknades på sista seminariet Linnéa! Kram till allihopa oxå!