Saturday, July 5, 2008

Balkongen i juli

Efter en riktigt härlig sol- och baddag med A (kompis från gymnasiet) tog jag mig igår eftermiddag an växterna på balkongen.

I den blå hinken fanns det, som brodern gissade, mycket riktigt potatis! Blasten som hade vuxit upp var riktigt stor men i hinken fanns inte så många potatisar. Fast dom var fler än jag satte i alla fall och riktigt riktigt fina! Jag ser fram emot att äta dom.

Katterna hjälpte till.


Mina fina potatisar! (det blev några fler sen oxå)


Den väldigt slingrande lavendeln och pelargonen som aldrig får rätt färg på fotona. Men som är fin. Och så den mindre fina, men iaf hysfat välmående, citronmelissen med små blommor.


Blomman för dagen, som växer otroligt fort! Nu får vi se vad som händer när den hamnar på balkongen men jag hoppas på lite insynsskydd och blommor.


Paprika-, physalis- och avokadostjärnorna har oxå tagit sig riktigt fin och är nu små plantor som det ska bli spännande att se hur det går för! Ampeln på väggen är dock död och begraven... :)

No comments: