Friday, September 26, 2008

Still alive

Det var värst vad mina titlar har gått och blivit (sv)engelska då? Sitter hemma vid en surrande dator. Har packat lök i Alingsås hela dagen, återvänder imorgon, då med kudde och sovsäck, det blir dels smidigare att stanna (mer tid till packning) och dels trevligare (umgänge med de andra packarna).

Jag hade tänkt uppdatera långt tidigare än så här, men jag har mest varit totalt genomtrött de här senaste veckorna och när jag inte har varit det har blogguppdateringar inte varit med mest prioriterade. Men nu, när jag ändå är för trött för att göra nåt annat skoj så passar jag på!

Praktiken avslutades igår. Det har varit väldigt intensivt, en hel del blandade känslor, ganska mycket stress, visst jobbigt. Beror delvis på att jag inte riktigt visste vad ena handledaren tyckte om mig, min förmåga. Plus att jag blev dunderförkyld och att jag inte kunnat sova för det är så mycket intryck och tankar som snurrar runt på kvällarna = megatrött. Fast den här sista veckan kände jag att det började kännas bra, ökade tilltron till mig själv rätt ordentlig (förra veckan regredierade jag till infantil tonårsångest = "jag kan absolut ingenting juh!"), landade ordentligt, och det är förstås väldigt skönt! Och egentligen har det gått väldigt bra - det har varit svårt (waaay svårare än mina tidigare praktikperioder!) men väldigt intressant och givande och roligt med. Och jag fick fin-fina omdömen från båda mina handledaren och den bekräftelsen är alltid fin - särskilt när jag var så osäker på den ena innan.

Det känns lite knäppt att jag har haft min sista praktik nu. Nästa gång jag gör nåt liknande detta jobbar jag. Hur gick det till?

No comments: