Wednesday, September 3, 2008

Stickemellan

Fortsättningen på nedanstående inlägg får vänta, och den tillsandade kyrkan får stå kvar som vår boning tills vidare. Min dator har totalkraschat och jag är minst sagt frustrerad - det är ett typiskt dåligt tillfälle att bli sittande utan dator. Som tur är kan man ju låna andras datorer. Ännu mera tur är att en riktigt duktig kille försöker fixa min stackars dator så att jag 1) inte behöver skaffa en ny, 2) förhoppningsvis, ganska troligen, kan få tillbaka den ganska snart. Phew!

Men det tar för mycket tid att sitta vid andras datorer och kika på bloggar och forum och annat trevligt - sköter det nödvändiga, det andra får vänta (förutom det här inlägget). Blir spännande att se andras uppdateringar sen! Nu har jag ordnat en massa jag behövde få gjort på internetet, skönt! Onsdagar är min lediga dag under praktikveckorna, bra med en paus mitt i veckan! Just nu behövs det verkligen - skolan rivstartade verkligen i måndags, jag kände mig mer eller mindre medvetslös när jag kom hem. Har inte hunnit reflektera eller smälta intryck än, mest haft lite blandade känslor av panik och entusiasm, men jag tror att det i huvudsak känns bra. :) I måndags var jag som sagt mer eller mindre medvetslös, igår totalt speedad. Jag räknar med i alla fall en veckas total förvirring, sen hoppas jag på lite mer ordning i kaoset! Annars blir det ett fint tillfälle att öva mig i att inte få ha ordning och reda - det är oxå nyttigt!

Det finns en massa gnäll i mig över diverse småsaker (som mest har att göra med att jag är fattigfattig och tröttrött), men jag försöker övertala mig själv om att 1) det inte blir roligare för att jag tycker synd om mig själv och 2) det löser sig. 1:an går sådär men jag har gott hopp om att bli bättre. 2:an tror jag fullt och fast på, hoppas förstås på att det gör det förr än senare men annars får det gå ändå.

Simma lugnt

1 comment:

Anonymous said...

Det löser sig vännen!
Dumdator säger jag bara!
Det var ju dålig tajming av den!
Hoppas att vi kan ses snartsnart!
STOR KRAM!