Sunday, July 5, 2009

Livet och kalas





Oj oj... Vet inte ens om jag kan definiera bloggen ens som sporadiskt uppdaterad längre. Får väl se om jag fortsätter, men än så länge får den i alla fall vara kvar.

Den gångna veckan har varit en av de mest omtumlade i mitt liv. Jag gick nämligen från att förra fredagen vara arbetslös, med två kommande intervjuer i Sthlm (och ågren över huruvida jag ens kunde tänka mig att flytta dit), till att i onsdags börja jobba som logoped i Göteborg. Egentligen skulle jobbet börja 1 augusti, men saker och ting blir ju som bekant sällan som man tänkt sig, så jag började istället två arbetsdagar efter att jag blivit erbjuden jobbet. Jag är som så ofta förr otålig, och stressar redan över att det känns så överväldigande (efter tre dagar... kanske inte helt ovanlig känsla :), men är fantastiskt tacksam över att ha fått den här chansen, det är faktiskt helt otroligt!! Och när vikariatet går ut i december kommer jag ha lärt mig så himla mycket!



Men, nu är det inte jobbet som jag tänkte blogga om. Istället kommer en sen liten post om det stora examensfirandet, varifrån några bilder finns utspridda över hela posten... Som om det inte räckte med föräldrafirandet, examensceremonin, klassens examensfest dagen efter så firade vi lite extra på midsommarafton. Det var fortfarande i första hand midsommar, men jag och Johannes fick en hel del extra uppmärksamhet och firades med fantastiska tal, sånger och presenter, allt i goda vänners, släktingars och familjs lag. (För folk som var där och eventuellt vill ha fler bilder är det bara att höra av sig :)




No comments: