Tuesday, July 21, 2009

Nya klokord

Om jag inte har glömt att tagga en citatpost så var det visst väldans länge sen jag citatade sist. Eventuellt har jag gjort det instoppat i andra inlägg, isf finns risk för upprepning. Men det gör inte så mycket, tycker jag. Så, läs och njut!

Ylva: "Vad nya skor du har!" (... är dom fina?)

Karin: "Skjortor kanske man brukar köpa utan att smaka."

Frida: "Det är inget att göra. Jag är hungrig, alltså måste jag sova."

Arbetskamrat: "Det är så bra med den här spårvagnen, för den stannar precis vid hållplatsen." (Jaa, det är jobbigt med dom som stannar mellan hållplatserna...!)

Föreläsare: "Kaukasiska gruppen har annan ansiktsstruktur än t.ex. mongolida... *tystnad* ... mongola!"

Ordförande i kyrkan: "Man hoppas på utgifter, men dom kommer aldrig." (skulle det inte vara bättre att hoppas på inkomster?)

"Gott vin!" säger Johannes och häller upp öl.

Pappa kommenterar en skylt där det står: "Skolgård. Rökning och rastning av hundar förbjudet."
Man kan läsa det som att rökning av hundar är förbjudet, vilket ju är lite lustigt. Men jag och mamma kopplade det inte riktigt, ssk inte mamma som, då pappa frågade om vi såg vad som var kul med skylten lite överraskat säger: "Rökning och rusning av hundar förbjudet, så står det faktiskt!" (men det var väl inte så konstigt egentligen, med tanke på afasinivån i familjen...! :)

Emma: "Det är för att det oftast kommer nån gammal dam som jag lyfter mig på."

Jag: "Jag fryser om rumpan. Men det är hål i den oxå. " (Ja, hål i byxan alltså!)

Johannes om att det var lite svårt att komma på mat till en fest: "Det är många som är tomatvegetarianer".

Pappa: "Det var en svår knäck att knöta."

Emma: "... en och en halv rads mellanstånd..." (skulle väl eventuellt vara radavstånd?)

Emma anmärker på att vi fnissar så: "Vi behöver inte ens dricka."
Julia, chockat: "VA!?"

Julia om fågel. "Det ser ut som den står på bakbenen!" (vi vet ju alla hur många ben fåglar har)

Pappa som liten, när han såg en långhårig man på moppe: "Titta, titta, där kommer Jesus på moped!"

Emma: "Jag har hostat upp nånting i näsan."

Emma: "Det är nästan lite skönt med en sån utlösning." (om åskväder)

Ylva på föreläsning: "Man behöver inte prata om sina privata delar om man inte vill."

Anna Karin, med en katt i knät: "Mina lår är så mjuka och sköna... som en vattenbassäng." (menar du vattensäng?)

Julia: "Jag kunde inte somna in." (tur var väl det?)

4 comments:

KarinS said...

Jag förstår INTE vad mitt citat gör här. Jag står fast vid det- jag brukar inte smaka på skjortorna! ;) Kul att läsa dessa :) Sitter här och datar i kontoret som nu är rätt inrätt... Tyrdvin verkar hålla på med ngt sit-ups liknande... lite svårt när man bor supertrångt och ligger med armar och ben omringlade runt hela kroppen, men hen kämpar på tappert!

Emma said...

Alltid lika roligt att läsa dina citat, även de som jag tillför dina inlägg.

Linnéa B said...

Haha, mycket rolig läsning.

Birgitta K said...

Det var länge sen jag skrattade så tårarna rann. Det gjorde dom nu TACK!!!!!!