Saturday, October 6, 2007

Trött.

Jag är trött och lite sådär irriterande låg - ungefär som när man har en diffus huvudvärk som inte är nåt problem egentligen men som man ändå hellre vore utan, om man fick välja. Det får man iofs i väldigt stor utsträckning, det måste jag komma ihåg. Det diffusa skall snart vara bortvalt! Just nu är det dock oxå ätit-för-lite, vilket jag försöker avhjälpa med kaffe och limpsmörgås men jag väntar fortfarande på effekten. Vilken tur att jag har hallonpaj och vaniljvisp i kylen! Emma var här i torsdags och vi lagade god mat (mexikanska kalvfärsköttbullar med tomatris) och gjorde hallonpaj till efterrätt - typiskt bra vardagsförgyllning!

Praktiken har börjat. Det är läskigt och roligt. Nu har jag patienter och jag skriver (dikterar) journaler. Det är faktiskt ganska coolt, det hela alltså.

Idag har jag shoppat. Jag är inte bra på det. För en gångs skull har jag några pengar efter sommar- och lökpackslön. Så jag har bestämt mig för att jag får shoppa lite sånt där trevligt, inte-helt-nödvändigt. Men jag lyckas inte så bra. När det gäller kläder: orkar inte knö med andra människor i svettiga, trånga utrymmen, eller orkar inte stå i kö till provrummet eftersom jag bara ska prova en ynka top, eller hittar bara kläder som kostar mer än vad jag vill. När det gäller inredningsprylar, som var dagens stora mål: jag hittar inte riktigt det jag vill ha även fast jag inte vet riktigt vad det är bara att det inte är det jag hittar, eller jag tycker att det ändå är lite dyrt och måste-bara-kolla de andra butikerna ifall det kanske kan finnas nåt liknande till bättre pris, för att inse att nej det gjorde det inte och nu orkar jag inte gå tillbaka till butik nummer ett som ju nu är helt off min övriga shoppingrutt. Och så blir jag trött efter ungefär 45 minuters letande och då hjälper inte banan och päron tillräckligt bra. Jag köpte en faktum utanför systemet och misstänker att pengarna genast kommer att gå åt till något inte-så-fint som jag tänkte. Men jag fick i alla fall på tag på flera inte-precis-trevliga-men-inte-otrevliga-utan-mest-nödvändiga saker, en trevlig korg, en trevlig handduk och flera trevliga öl, så helt hopplöst var det inte. Jag kändisspottade Peter Apelgren inne på hälsokostaffären. Han frågade vart Indiska låg. Vet man inte det om man är göteborgare?

Hoppsan vad långt detta blev då! Gissa om det är svårt för mig att hålla mig kort i journalerna?

No comments: