Thursday, November 6, 2008

Brr!

Värmen och varmvattnet är avstängt idag eftersom det hålls på och fixas och donas med fjärrvärme. Börjar känna av kylan nu, sipprar in rätt fort verkar det som. Tre tröjor (varav en fleece och en stickad), raggsockor och te gör det hela rätt okej ändå, mysfaktorn blir hög. Sen ska jag iväg på styrelsemöte (SMU) så då kan jag värma mig där, men för katterna lär det bli lite kallt. Fast då får Iris göra som Bona alltid gör - krypa ner långt, långt ner under varmaste filten och rulla ihop sig till en liten boll. Om dom dessutom lägger svansen om nosen så blir det ännu lite bättre.

Idag hade vi ett av våra litteraturseminarier; det var trevligt och rätt givande. Eftersom jag skickade in en hemtenta/exuppgift till distanskursen igår kunde jag pricka av två "att-göra-i-skolan-saker" idag! Återstår bara nio andra uppgifter innan jul, men dom ska nog oxå bockas av i sinom tid.

Jul ja, jag längtar. Jag försöker låta bli, för det är ju lite tidigt än - jag vill gärna dra ut på det och börja längta först när det inte är för lång tid kvar, så det inte hinner bli utlängtat/uttjatat innan det är dags, men det går bara inte i år. Jag har börjat spåna på julklappsköp och har dessutom faktiskt redan fixat en som jag är väldigt nöjd med! Försöker som sagt att inte fokusera _för_ mycket på jul så därför längtar jag efter advent oxå. Det är lite tidigt för det med, men inte så farligt - på tisdag börjar projektkören i kyrkan att öva inför adventssångerna. Då är det verkligen okej att sätta igång, wii!

Ooh, jag drömde förresten häromnatten att jag var färdigutbildad och var ute på ett sommarvikariat. Jag hade en spännande behandling i nåt slags källarrum/en restaurang med familjen som publik och en handledare (som dock inte jag haft) som entusiastiskt vimsade runt. Det var lite märkligt, men roligt - och jag trivdes bra!

Näh, nu är det dags att kanske göra nåt nyttigt. Och värma händerna på teet lite.

No comments: