Monday, November 3, 2008

Stjärnhimlar och sånt

Tar en paus från hemtentaskrivandet. Det är fortfarande sjukt mycket i skolan, men jag är mest vid gott mod och tror nog att det ska gå att få ihop allt i slutändan. I helgen åkte jag till landet för att få lite plugg-ro; hemma är det nästan omöjligt att sätta sig när det inte är vardag. Jag fick faktiskt en hel del gjort (dock inget test-testande inför ex-jobbet, eftersom jag glömde blanketterna hemma -lite fånigt) - mindre än jag hoppats men mer än jag trott. :) Hann med lite annat med, t.ex. lyckades jag övertala föräldrarna att köra till världens underbaraste pryl-kitsch-mys-affär som ligger i en stor villa på ett berg med utsikt över Ljungskilebukten. Tydligen ska dom ha en fantastisk julsaksförsäljning med olika teman i de rum som finns i butiken, t.ex. ett vitt rum, ett rött rum osv med massa vackra julkulor, änglar, glitter och annat trevligt. Det hade inte kommit igång än, men det var trevligt ändå. Sedan tog vi en promenad längs stränderna och bland husen vid vattnet och njöt av allt vackert.












I trädgården var det oxå vackert...





Katterna var med, men dom saknar ju riktigt varm päls så dom var mest inne - och njöt i full drag av att ligga framför brasan. Mysigt!

Vi fick en halloween-tårta oxå som pappa hade med sig. Gott-gott!


Jag försökte fotografera den otroligt fina stjärnhimlen, men det gick inte så bra. Här är en starkt inzoomad bild:

Vintergatan och mängder och åter mängder med stjärnor syntes - så där som det bara kan se ut på landet, i stan är det alltid för ljust. Det är så stort och ogripbart - och vackert!

No comments: