Saturday, November 22, 2008

En önskelista från för länge sen


Närmare bestämt från mars 1991. Tillhörande brev (kanske lite väl svårt att tyda..?)



Ååh, nu är det bara en vecka kvar tills man (eller, iaf jag) får ge sig hän jullängtan på allvar. Juldukar, julgardiner, adventsljusstakar, adventsstjärnor, glögg (jag har köpt den fina blå flaskan med blåbärssmak och är nyfiken på att smaka), julöl, julshopping, julkort, julgodis, julmusik... osv osv i all evighet och jubel! Fast det blir allt lite smygstart idag, när det är höstförsäljning (jag brukar alltid kalla den för julförsäljning...) i kyrkan. Man kan alltid kika in om man har vägarna förbi, det är varmt, fint och roligt!

2 comments:

Anonymous said...

Åh vilken underbar önskelista! Har också lite jag skrivit när jag var liten kvar och det är SÅÅ roligt! Lite "kläder" tema på din! Men ÄKTA smycken! Du hade stil redan då! :)

Anonymous said...

Eller hur? Alla vet ju att det är skillnad på smycken och smycken...! ;)

Det lustiga är att jag inte alls kan minnas att jag var såå intresserad av (dock)kläder när jag var liten, men det kanske var extra-hot tema det året.