Sunday, April 20, 2008

Words of wisdom

Det var ett tag sen jag citerade, så nu är det dags igen! Det får bli blandad kompott med både gamla godingar och nytillskott idag. En del är kanske något internt, men hoppas det ska finnas nåt för alla som kan få er att dra på smilbanden lite och öva era ev smilgropar.

Helen: "Alltså... var det här en ärftlig hängmatta?" (på audiologiföreläsning)

Föreläsare: "Rafsa inte på trumhinnan, för det gör jäkligt ont!"

PowerPoint på föreläsn: "Vi undersöker nästan alla patienter i mikroskop, liggande." (är det bara jag som ser en _hel_ patient under mikroskopet - inte bara örat?)

Karin: "Ingen kommer att flyga Ylva automatiskt eftersom hon inte finns." (vi spelar Cluedo)

Julia: "Jag har kommit på mig själv med att vara pigg ibland."

Emma: "Det (håret) blir så slitet när man tvättar med hårtork."

Emma: "Jag skulle kunna ta hål i öronen bara för att kunna använda alla armband".

På Bishops, rel hög ljudnivå:
Emma: "Slabialt spill?"
Julia: "Nej, labialt." (har just hällt lite öl utanför munnen, därav min logopediska benämning. Fast jag tycker Emmas variant var bättre!)

Julia: "...så ska man bara ta sig ut oxå."
Emma: "Har du ont!?" (hur är det med hörseln egentligen?)

Emma: "Vill inte vill jag ju inte."

D: Det är bara att rita en ring och en snopp så vet alla att det är världskartan" (vi spelar pictionary)

T: "Han vet direkt att han ska gå ut... Det är bara för att jag inte kan få in honom hela vägen." (det är Emma-klass på denna! T pratar om en av kattungarna som försökte krypa innanför hennes tröja.)

(I kyrkan är vi några som lite halvlyriskt pratar om boken "Tillsammans är man mindre ensam". En kvinna som inte läst den upprepar frågande vad hon tror den heter:) "Tillsammans är vi mindre bra...?"

Emma: "Augustus, han är en riktig axelhund!" (fast Augustus är en katt... =)

Emma: "Vem gräver i min bak?" (återigen är det en kattunge det pratas om)

Emma: "Jag kunde inte titta för jag var tvungen att bli påsatt först" (förklarar att hon fick på sig sin sele medan AK hoppade bungy)

Julia: "Om den inte är möglig går det nog bra, men jag brukar inte dricka ost" (det handlade om mjölk)

Lärare, på lektion, argt: "Om du vill vara kvar få du gå ut!!" (högstadiet - inte åt mig. Fast jag har faktiskt blivit utslängd en gång, haha!)

Annan lärare: "Jag motarbetar alla elever. Jag är lärare. Det är mitt jobb att motarbeta."

2 comments:

Anonymous said...

jag förstår precis hur helens kommentar uppstod! roligt :)

Anonymous said...

Haha! Hade jag alltså inte sagt något värre?? *phu* Å den där var ju HELT logisk också! ;) Är så roligt att du skriver ner! Ska även bli skoj att ses- redan imorgon ju! STOR KRAM!