Saturday, June 28, 2008

En lista of things-been-done

Jaja, ursäkta svengelskan. Sen senaste blogginlägget har jag bland annat:

- varit på lite skumma dagis-vikariat

- firat midsommar på trevligt vis

- haft en intensivt tung jobbvecka på vanliga jobbet. Har sovit tio timmar per x2 nu efteråt!

- tyckt om vackra naturen, särskilt havet (som man har utanför knuten på jobbet) – har nog aldrig sett det så skummande, grått, piskande, vilt (just på jobbet, that is) som det var i veckan – lite märkligt, med tanke på att vi tidigare år oftast har legat och solat på stranden vid den här tiden

- målat ordentligt för första gången sen nian, med akrylfärg på en brygga. Alltså, inte bryggan utan på en målarduk, men vi satt på en brygga. Det var fint för jag brydde mig mindre om att jag inte kan måla och mer om att det var en härlig känsla att hålla i en pensel.

- kattvaktat x 2

- börjat få form på vissa sommarplaner. Danmark blir första stoppet, jay!

- köpt dom obligatoriska köp-fyra-betala-för-tre-böckerna. Årets hög innehåller en pastellbok (engelsk, förstås) och tre böcker av svenska, kvinnliga författare. Får satsa på männen nästa gång!?

Jag kommer nog inte ta sommarledigt från bloggen och vet inte om jag kan uppdatera den mer sporadiskt än jag gör nu – men det återstår väl att se vad det blir av det. Önskar i vilket fall alla läsare en riktigt fin och härlig sommar!

No comments: