Sunday, December 21, 2008

Inför jul

Jag har städat i fyra dagar, men nu är det också rent som aldrig annars. (Fast ändå inte riktigt lika rent som när jag gör det hela ännu mer ordentligt än nu...) Pyntet är på plats, katterna hos kattvakt (oj vad dom kommer saknas! Men dom kommer ha kul med Livia och Nonia) och det som återstår är mest packning och julrimning och paketinslagning - nåt som jag tycker så mycket om att jag blir alldeles exalterad bara av att tänka på det! Har fått rapport om att ingen snö finns, fast julen ska firas norrut. Det är förstås lite tråkigt, men det blir fint ändå. Igår var jag och Emma på en fantastiskt vacker julkonsert med Svenska Kammarkören. Sedan en god öl i baren på Bishops. Idag en mycket innerlig och fin gudstjänst. Skolböckerna behöver jag inte öppna förrän nästa år. Jublande härligt är det hela!

Jo, just det. I "Julbockens återkomst" här nedan refererar vi ju en hel del till olika figurer och annat. Hästen, utklädd till ko, kommer från en disneyklassiker som var en av mina favoriter som liten. I mitt och Emmas minnen sa den verkligen "meu", men när jag hittade den nu på youtube var det faktiskt mer "mu"... Men häst-kons viskning kan ni iaf föreställa er när ni ser filmen här.

Nedan en kalvakad i mitt färdigstädade och pyntade hem.




Min tomtedocka - minns inte när eller vem jag fått den från, men den har funnits med så länge jag kan minnas.


Den pyttelilla krubban. Är på jakt efter en något större krubba; har letat i några år men inte hittat rätt ännu.


Jenny Nyström-Lucia som jag fick från farmor och farfar för många år sen.




Fina tomtarna som mormor gjorde för oxå många år sen


Det ligger några paket som jag redan fått och väntar på mig... *nyfiken*


Mer tomtar...





Köket med mormos sydda och virkade adventsstjärna (färgen liknar den som ses i spegelbilden i fönstret)


Söt liten katt som jag inte hittar en bra hängplats till.




GOD JUL önskar jag och katterna!

No comments: