Saturday, May 30, 2009

Fantasiskt festligt

Det här inlägget skrev jag inatt:

Skriver detta för hand, klockan är 02:20 - och det är faktiskt inte helt mörkt ute, det är fredagen den 29:e maj. Idag har min bror tagit sin läkarexamen och det har varit en festlig dag. Avslutningsceremonin var trevligare och roligare än jag väntat mig, och efteråt gick jag och föräldrarna föräldrarna för att lyssna på min bror + hans flickvän sjunga med sin kör. Även detta blev över förväntan! När vi sen kom hem till föräldrarna på kvällskvisten tänkte jag nog att vi skulle skåla för mig oxå, eftersom jag tar min logopedexamen om en vecka (ja, visst låter det som att vi är familjen pretto? ;). Men att vi skulle bli firade så till den milda grad, det hade jag inte kunnat föreställa mig...!

Champagne (jag tror jag har druckit det en eller två gånger i mitt liv innan), svenska, söta små jordgubbar, god middag med trevlig öl, whisky och mera bubbel (!), diskussioner som rörde allt från djupaste allvar i abortfrågor till velofaryngeala frikativor och hur man ska uttala "smoothie", Jeopardyspel (pappa vann), skratt så att tårarna sprutade och magarna värkte... Och dessutom presenter - och inte några små gåvor heller. Jag fick bland annat det som ni kan beundra nedan, till exempel en liten kaffepress - jag har saknat min lilla så mycket sen den åkte i golvet - massa riktigt spännande öl, fint kort och ännu mer!! Det är dessutom mer än tre år sen jag hade en lika stor bukett i mitt hem, den är så fin!



Jag är lätt chockad (vilket kanske märks...), lätt tårögd, tycker att mina föräldrar är smått galna som gett oss mycket - för jag har inte ens berättat om allt här. Och såklart så är jag fantastiskt glad, stolt och tacksam!!

2 comments:

KarinS said...

Åh vilken härlig kväll!!!! :)

Julia said...

Jaa, verkligen!!