Tuesday, May 26, 2009

Färdig!

Japp, det var en märklig känsla att gå hem i regnet (som övergick från hällregn till lite sporadiskt droppande lagom tills jag hade fått på mig hela regnkläds-outfiten) och konstatera att... jag är ju klar!!

Fyra års studier avslutades idag med att jag och Karin gjorde dom allra sista ändringarna i exjobbet för att sedan lämna in en helt färdig magisteruppsats och skriva på avtal för publicering och sånt. Vi är godkända! Det enda som var kvar i övrigt var en sista röstinspelning, och även den gjorde jag idag. Den förra var från 27 september 2005, alldeles i början på utbildningen. Det känns som att det både var igår och en evighet sen. Kunde konstatera att rösten har utvecklats och förändrats till det bättre under dessa fyra år, phew!

Nu är det examen nästa, sen legitimation och så förhoppningsvis ett jobb på det! Men hur som helst - idag, den 26 maj, är dagen då jag är klar, hurra!

2 comments:

Anna Karin said...

Congratulations!!!

Hoppas du får lite solsken den här helgen så att du riktigt kan fira.

Jobbet kommer säkert, inget att oroa sig om. Nu ska du bara njuta, tycker jag iaf.

Julia said...

Tack tack! Igår blev jag jättefirad, gemensamt med Johannes, hos föräldrarna. Solen strålar och jag har svettats på balkongen, svalkat mig med isvatten, läst tidning och böcker. Man skulle nästan kunna tro att det är sommarlov!! Bra timing till helgen. Nästa vecka är det examen så festligheterna fortsätter faktiskt!