Monday, May 18, 2009

Mera bilder än ord. Nästan.

Det blommar lite här och där, både ute och inne. Jag har massa poppelfrön i små fluffiga drivor i vardagsrummet. Det är lite irriterande. Men annars är det ljuvlig och vänlig grönska som man ju bara blir så glad av!

Till exempel när hibiskusen har mer knoppar än nånsin förr (påminn mig om att jag ska berätta historien om hur just den här sorten kom till Sverige, det lär inte finnas alltför många, har jag nyss fått lära mig :)


(Och bakom, ute, är det härligt grönt!)

Inga blommor, men dom får vara med ändå. Två fina öl som blev en present till F, ska bli spännande att se hur dom smakar. ;) Eller få en rapport! :)


Oj! En katt hamnade visst här... Bona bäddar alltid ner sig under filtar och täcken. Även om det är utomhus och strålande sol (som det var här).


Små knoppar som snart ska blomma på balkongen!


Trift och vacker lav i Bohuslän. Pappa tog fotot när vi var ute och fiskade öring. Inget napp den gången heller, men bebis-öringar följde åtminstone efter dragen, så det finns i alla fall fisk!


Tulpaner på landet. Vilken sort det är vet man inte. Eller, inte jag. Eller, jag har glömt. Men dom är fina.


En katt till! Visst är det fint när saker kan användas till mer än man tänkt - till exempel ett fågelbad som blir en utomhusvattenskål?


Och så till sist... Här växer oxå något. En Tyrdvin finns i Karins mage! Iris är kompis med henom. Fint!

No comments: