Sunday, June 17, 2007

Kaos och annat vardagssurr

Datorn och internetet fungerar, woo!

Jobbet på småbarnsavdelningen var ett av dom värsta jag har fått som vikarie. Det var helt galet - jag blev ensam "instängd" i en lekhall med 12 stycken 1,5- till 2-åringar, varav typ fem skrek i högan sky så fort jag inte bar dom/hade dom i knät. Men med en massa små barn i samma rum måste det oxå finnas nån som kan hjälpa till och förhindra alla de små konflikter och olyckor som annars uppstår om dom får löpa helt fritt. Svettigt var bara förnamnet. Avdelningen höll på att flytta till ett nytt ställe vilket förklarar en del, men jag har nog aldrig varit med om så dålig organisation. Som tur var var barnen söta! En lärde sig t.o.m. att säga Lula till mig. Och på fredagen var det betydligt bättre. Skönt nog är det oftast bättre upplagt än här dock.

Hann träffa Karin och få gott bröd och guaccamole (jag fixade lite matig pasta och tomatsås), samt lite teknisk hjälp när det gällde att sätta ihop min Billy-bokhylla. ("Men, räcker det inte bara om du vänder på skivan?"). I övrigt snickrade jag ihop den helt själv! *stolt* Och på fredagen kom Emma hit. Efter pizza, fruktsallad och kaffe gjorde vi en helkväll på Liseberg, och det var roligt och fint! Jag lyckas bli rädd för alla åkattraktioner varje år, Emma avundas mig. Adrenalinkicken sitter alltid bra! Vågade mig dock inte på Uppswinget, får se om jag gör det senare i år.

Jag har Tagit tag i Saker oxå, det känns bra. Och idag storhandlade jag förresten på Ica Maxi. Tog nästan en timme att ta sig hem med spårvagn och buss, men att gå är inte att tänka på sen flytten. Nu är kylen nästan-full här för första gången!

No comments: