Monday, June 4, 2007

Läge(nhet)srapport

Själva flytten gick klart snabbare än väntat, tack vare riktigt god hjälp från flera personer! Urstädningen av min gamla lägenhet tog lite drygt åtta timmar (och då hade jag ändå börjat lite innan) och inkluderade livsfarlig stunthängning från ett fönster, tre fynd i form av pälsråttor och ett i form av en pingisboll, fingrar skrynkliga som russin i slutet av dagen och en sällan skådad lycka över att ha hittat en tablettask i väskan då jag inte hann med middag innan nycklarna skulle överlämnas. Jag är helt överlycklig över min nya lägenhet, men kommer ändå sakna mycket med den gamla. T.ex. "skogen" precis utanför köks- och sovrumsfönstret.



Fast jag gillar utsikten jag har fått nu mer. Jag ser himmel igen, hurra!

Nu kommer lite gnäll. Jag är en otålig person. Jag gillar ordning och reda. Det är två egenskaper som leder till en del frustration för tillfället.

Eftersom lacken på parketten skulle härdas fick vi knö in hela bohaget i sovrummet.



Vardagsrummet



Det går fortfarande inte att möblera vardagsrummet, men snart och vi har burit över lite möbler ändå, så nu ser man golv och väggar i alla rum! Men eftersom det fattas saker (t.ex. kökslådor och luckor och badrumsskåp) överallt går inget att packa upp färdigt. Har dock kommit en god bit på väg de senaste dagarna och har dessutom lyckats spendera flera sex-till-åttatimmarspass nästan enbart på städning av lägenheten så jag har haft att göra ändå. Föräldrarna har oxå hjälpt till en del fast dom inte har tid (båda är nu utrikes så dom har haft att fixa med på egen hand). Det som är mest frustrerande är saker som jag inte kan styra över (som t.ex. badrumsskåp och fönsterhakar). Jag vill ju ha allt NU!

Men, det kommer att bli fantastiskt fint! Det är nästan inte klokt faktiskt. Och det är så mycket med lägenheten som jag gillar, så många detaljer. Ni får väl komma och titta själva (hum. När det nu blir färdigt.) så ni förstår vad jag pratar om!

Tusen tack till alla som på nåt sätt bidragit och bidrar till alltihop!

No comments: