Tuesday, June 12, 2007

Utan internet och dator försmäktar jag

i min nya lägenhet.

Den är väldigt fin. Och varm. Och känns inte som hemma än, förstås. Men jag bor på ett himla snyggt ställe tills vidare!

I lördags, den varmaste dagen i Göteborg på 60 år, åkte jag och mamma buss till Ikea. Nu när pappa är hemma från sin trädgårdstur i England kan vi äntligen ta bilen nån gång i veckan och fixa lite mer. Sen längtar jag tills jag kan näta in balkongen så man kan ha jätteöppet när det är så varmt som det har varit! På kvällen i lördags picknickade jag, mamma och katterna i den stora parken i närheten av lägenheten. Det var mysigt, och skönt! Och på söndagen fick jag segla för första gången i mitt liv! Eller snarare åka segelbåt, för jag behövde inte göra något utan kunde bara njuta av att vara på en stor, fin segelbåt och det var helt ljuvligt! Mer om detta kommer när datorn och allt funkar igen. *ha abstinens*

Sen har jag hunnit jobba en dag oxå. Städade och diskade på två dagis igår och flängde omkring och var allmänt stressad och svettig (som vikarie kommer man ju ofta in sent och då har man bråttom att hinna med allt). Men det var roligt för jag hade varit på båda ställena innan jag åkte till Nya Zeeland och på en avdelning kände jag igen personalen och dom mig (fast jag bara var där en vecka eller nåt)! Nu har jag fått två heldar på en småbarnsavdelning på torsdag och fredag och det ser jag fram emot!

Neh, nu ska jag Ta tag i Saker.

No comments: