Thursday, August 21, 2008

Moln och hallonöl

Att det ska vara så svårt att få till en ordentlig blogg-uppdatering. Men jag ska skriva om Skagen - det är alltså inte en fråga om om, utan om när.

Under tiden lider sommaren så sakteliga mot sitt slut. Det börjar kännas höst ute. Jag trodde nog att det skulle vara nån mer värmebölja, fast det kan det ju fortfarande bli förstås. Nu är det drygt en vecka kvar tills sista året på utbildningen börjar. Smått galet. Smått skräckinjagande. Mest roligt. Inför praktiken, som kommer att inleda terminen, pendlar jag mellan förväntan, tillförsikt, småpanik och nyfikenhet. Som tur är blir det kattutställning i helgen, så jag får nåt annat att tänka på. Förra veckan hade jag också fullt upp; då kalasade jag nämligen tisdag-lördag! Massvis hann jag se, t.ex. Miss Li, Fläskkvartetten, pubvandring med stadsmuseet, Son of Rambow, Patrik 1,5, Across the Universe, Bohuslän Big Band, lite jazz och faktiskt lite till. Mat och dryck blev det också och diverse trevliga umgängen med diverse folk. En del regn, en del sol, mycket moln. Och så måste jag bara säga att hallonöl helt enkelt är förtjusande gott!

No comments: