Thursday, January 25, 2007

Föräldrar är bra

Egentligen har jag inget att skriva idag, men jag tycker att det är bäst att jag övar mig på att uppdatera så mycket som möjligt redan från början. Jag lever slappliv och har inte ens tittat på de böcker jag har lånat från en äldrekursare. Tenta om knappt två veckor. Iip!

Igår ställde mina föräldrar upp än en gång när jag tiggde skjuts från Willys. Det är så otroligt mycket lättare när man får hjälp att packa sina kassar och framför allt att slippa släpa hem dom själv! Jag får tom bärhjälp ända fram till dörren! Och nu är kylen full och jag är inställd på att försöka laga ordentlig mat helst varenda dag och åtminstone nästan varje dag. Det ska bli gott och känns nyttigt! Fick mig oxå att igen inse hur bra det är att ha föräldrar på nära håll - så skönt att enkelt kunna få hjälp med småsaker och stora saker! Och så är det förstås trevligt att träffas oxå. Ser fram emot det kombinerade födelsedags-och 30-åriga firandet (mer om detta om ett tag) där jag och Johannes "får vara med på ett hörn"! Family quality time! :)
(För övrigt tycker jag det är fint med en pappa som åker hela vägen från Luleå för att hjälpa till med en flytt - gott att man kan hjälpa varandra trots att man har många-många mil emellan sig! Och med andra föräldrar somo fixar och hjälper till med bröllop. Och så hoppas jag att jag och alla andra tacksamma barn får chans att ge tillbaka lite. Och att jag är lika generös mot mina barn!)

Jag har lagt ner mitt "sluta-dricka-o'boy"-projekt - fick lite abstinens men framför allt var frukosten inte så god längre. Men jag kan nog minska till ett halvt glas istället. Bra kompromiss! Att minska ner på onyttigheter över huvud taget ska jag kanske fortsätta försöka med, men med stor försiktighet. Tycker jag fick lite för många dåliga tankar med det tänket.

Såna här frukostar kan man oxå äta! (men det händer inte så ofta - nästan tre år sen nu...!)

3 comments:

Anonymous said...

Du har verkligen ratt, foraldrar ar bast! Och speciellt nar det ar nara. Kommer sakna mina om en vecka nar jag aker.

Btw, det dar rakar inte vara Mr Bun pa Courtney place va?

Unknown said...

jag känner igen det där stället va.... :)

/Lissie

Julia said...

om det heter Mr Bun kommer jag faktiskt inte ihåg men visst är det courtney place, som ni båda ser! (det var en födelsedagsfrukost)

HEJ Lissie förresten! :D (när uppdaterar du din blogg? har ju gått nästan ett år juh!)

kram till er båda!