Friday, January 19, 2007

Innan jag hade blogg

... skrev jag ändå det här och nu tycker jag att det ska få postas. *post post*

Jag skriver ett blogginlägg innan jag har en blogg. Men det är bara för att jag ju inte kommer på vad jag ska ha för användarnamn och titel. Som jag skriver i förväg alltså.

Det är den 4 januari. Blev bjuden på bio igår och sen bjöd jag på cider (det var vad bjudaren ville ha! Jag tog såklart öl) på Bishops arms. Öl är gott! Jag har dock fortfarande inte läst igenom min fina bok om öl som jag fick av E för tre jular sen så jag är fortsatt ganska oinsatt.

Inatt vaknade jag ungefär en gång i timmen från klockan tre till klockan elva då jag till slut gick upp. Katterna väckte mig ungefär varannan gång och för övrigt skötte jag det själv. Varje gång hade jag en ny absurd/bisarr dröm. Attans också att man glömmer så fort. Kommer ihåg en, men den är lite för skum… Men när jag läste igenom gamla dagböcker hade jag skrivit kort om en dröm som jag tydligen hade innan jag åkte till Nya Zeeland. Det var nåt om en jättegroda med stora känselspröt på huvudet som jag hade släppt ut i växthuset i Botaniska trädgården och som hade förstört hela ekosystemet där. Det var hemskt. Jag tror att det hade att göra med varningarna som man får innan man ska flyga till NZ om att det är ABSOLUT jätteförbjudet att ta med sig något slags organiskt in i landet. E smugglade in ett vetehjärta och jag hade på mig kängor som jag hade gått med i svensk skog och mark bara ett par dagar tidigare. Vilka lagbrytare vi var! Mig veterligen klarade sig dock ekosystemet både från små saker och stora grodor med antenner på huvudet.

För övrigt var julen för kort i år, men helt fantastiskt fin! Och så är supernintendo helt enkelt bäst. (Tack E för att jag får låna!)

Det här kan nog bli en ganska vimsig blogg. Än så länge har jag ingen aning om vad som känns relevant att skriva om och inte (och jag kommer förmodligen skriva ganska mycket orelevant och utelämna en hel del relevant med för den delen.) så än så länge får det bli vad det blir.

Cya!

4 comments:

Anonymous said...

Vad är väl en blogg? Ett litet steg för människan? Ett stort steg för juleld! Å ännu större steg för oss som får ännu mer att slösa tid på! Go, go, go!

Julia said...

tack tack! det känns skönt att äntligen kunna räkna mig till en i "gänget" :D

Ylva said...

mwahaha nu är du fast! Så fort du slutar posta inlägg kommer du få utstå spott och spe från dina klasskamrater, jag vet för jag har varit där. Akta dig.

Fin den blev!

Julia said...

tack! jag har uppdaterat - har du det?? :)