Tuesday, May 22, 2007

En till kommande vägg

... eller flera faktiskt. Idag har jag fått nycklarna till min nya lägenhet. Jag fick även träffa målarna, golvläggarna och den vikarierande husvärden och fick ett nästan-löfte om att renoveringen ska vara klar senast till 1 juni. Det var mer jobb än dom hade tänkt sig, jag är glad att jag inte är dom!

Bilder tagna idag:

Sovrum med härligt gråa väggar och härligt brunsvart golv




Badrum med lite spruckna väggar och ett plastigt (!?) badkar


och turkost badrumsskåp (som jag hoppas jag får utbytt)


Kök med kakeldekor som ser ut som röda dödskallar om man kisar (dessa får jag göra något åt) och gula - ganska konstig nyans - skåpsluckor




Den grymt snygga köksfondväggen som jag kanske kommer ångra att jag valde att inte ha kvar. Men det är dags för nytt i denna lägenheten, hur kultig denna tapet än må vara.


Fin!


Man verkar ha haft roligt på den tiden, frukt och vin åt alla!


Mm, mera brunt golv!


En balkong som är grön innan jag ens har hunnit sätta dig några växter


Det är många fina träd utanför


Vardagsrummet, med parkett!


Och sprickor i väggarna


Målarna petade lite på en spricka, och vips så föll halva väggen av, kändes det som!






Som sagt, dom har jobb att göra. Men det kommer att bli så fantastiskt fint! Och det är jag som ska bo där! Iih, det är så roligt roligt roligt!

Nu ska jag äta lunch innan vi ska konstruera perceptionstest i skolan.

1 comment:

Emma said...

Ja va kul det ska bli att få se det nya. Nytt bara för dig!

Kul kul!