Friday, May 11, 2007

Schlagermöhippa med gästspel av Nanne

Igår var dagen D, då vi skulle schlagermhöhippa Karin. Det började med att hon redan hade räknat ut att det skulle ske. Fast hon var inte helt säker på dag, men förstod genast att något var på g när "alla var där och hade stora väskor". På sista rasten tog vi med oss Karin ut i cafét medan kursare pyntade klassrummet såhär:





Sedan var det dags att skruda bruden och oss själva:









Vi bjöd Karin på lunch och begav oss sedan ner på stan där uppdrag väntade.



Eftersom den blivande bruden älskar schlager och det var ESC-semifinal på kvällen var naturligtvis temat för dagen schlager! (som kanske anas av kläderna?) Det första uppdraget bestod av att K skulle gå fram till människor och be dom nynna en schlagerlåt för henne så att hon fick gissa vilken det var. Dagens kommentar blev "Oh hjälp, jag har fått hjärnsläpp!" men nästan alla ställde ändå upp. Och Karin gissade bra! När hon fått rätt fick den nynnande personen sätta en guldstjärna någonstans på henne.











Karin skulle oxå be att få måla folks naglar härligt schlagrigt blå. Det var lite värre med det, men vi ställde naturligtvis upp och faktiskt ett par personer till!



Vi var i Nordstan och Karin stod där och lyssnade på en kille som nynnade då det hände. Plötsligt utbrister någon "Men det är ju Nanne Grönwall!" och "Hon måste ju sjunga!" och "Vi måste springa efter henne!". Jag hade inte ens sett henne, men hårsvallet kändes bekant och utan att tänka så sprang jag. Jag kom ikapp henne och tänkte att "Det kanske inte alls är hon, men men" och sa "Ursäkta". Hon vände sig om (och det var Nanne) och såg lite besvärad och stressad ut. Jag är visserligen situationsbundet kändiskåt (här, t.ex.), men tycker att det är "fel" att störa kändisar utanför deras arbetstid. Fast det var ju Karins schlager-möhippa! Och Nanne gjorde det! Hon nynnade nåt om körsbär och Karin gissade rätt och fick guldstjärna och kram och typ arton tolvåringar fotade samtidigt Nanne med sina mobilkameror. Vi förstod besväret och stressen. Därför var det extra kul att hon tog sig tid! Det är ändå roligt när man får uppleva kändisar som är trevliga "på riktigt"!


(Det kommer bättre bilder, från andras kameror)

Med denna fantastiska guldstjärna hade Karin fått precis exakt rätt antal rätt guldstjärnor och avklarat det första uppdraget! Vi tog oss vidare till Panduro Hobby och In-Ex där det andra uppdraget skulle fixas. Det skulle plockas ihop pyssel, helst schlagrigt, inför kvällen. Karin rörde sig vant bland hyllorna och lärde oss andra ett och annat grundläggande om scrapping och pyssel i allmänhet.





När detta var avklarat var stan-uppdragen utförda (med bravur!) och vi hoppade på en buss respektive cyklar och tog oss hem till mig. Det var partydags!







Sen råkade jag spendera ganska mycket tid i köket (sådan far sådan dotter. Om man vill ha ut mig får man kanske välja annas hem! :D) så övriga bilder hoppas jag kommer upp på en annan blogg, snart. Men det pysslades otroligt snygga och grymt avancerande poängbrickor, skrevs i kompisböcker, schlagerpeppades, lyssnades på schlager, åts och dracks gott och stämningen var på topp! Kvällen avslutades med höjdpunkten; ESC-semifinalen! Vi använde alla våra egengjorda snygga poängbrickor som hade hela elva olika parametrar att bedöma! Personligen hejade jag mest på Ungern (fast dom inte fick allra mest poäng pga parametersystemet) och dom gick vidare! Tyvärr gick inte alla Karins favoriter vidare, men en del i alla fall. Och det räcker för att bli glad:



Mer bilder finnes här.

KRAM till alla men extra mycket till Karin! Hoppas du hade lika roligt som vi! :D

2 comments:

Anonymous said...

Åh tacktacktack för allt! Dagen var helt underbar! Kan inte tänka mig någon bättre möhippa!! Å, ni är så bäst!! Massa lav!! (ps. ja tanka hem alla dina foton.. hann ju inte ta så många själv =)

Emma said...

Ni verkar ha haft det riktigt SCHLAGER!!!! Duktigt att orka sitta uppe genom hela semifinalen. Höll mig borta men imorgon kommer jag sitta som fastnaglad.

Heja The Ark!