Friday, August 17, 2007

En borttappad grupp

Det ar dumt att trycka pa fel knapp, men jag kan faktiskt inte hollandska, aven fast man kan forsta en del. Jag skrev precis ett fint inlagg om dagens aventyrliga vilsande i skolan, men det blev inte publicerat tror jag? Sa jag forsoker igen.

Jag och Susan (nedan namnda skotska tjej) har roat oss med att tappa bort var grupp idag. Vi har blivit indelade i grupper for att arbeta med EBP, evidence based practice. Eftersom vi inte fick nagra instruktioner over vad vi skulle gora igar men daremot diverse olika svar fran nederlandska studenter borjade eftermiddagspasset med en samling for ett fortydligande. Jag kande mig inte klokare efterat men tankte att resten av gruppen kanske fattat. Det var da jag och Susan upptackte att vi inte kunde hitta nagon annan i gruppen. Jag ar visserligen dalig pa at kanna igen ansikten, men SA vardelos!? Vi sokte igenom matsalen, biblioteket och andra smarum men de grupper vi hittade verkade inte vara den vi letade efter. Till slut fick vi saga till ledningen och efter manga om och men visade det sig att vi fatt fel uppgift igar, blivit samlade pa fel stalle idag, att var grupp fatt en ny artikel och darmed ny uppgift, blivit splittrad och att infon inte gatt fram till oss (kommunikation). Vi blev visade till var nya grupp men aven dar radde allman forvirring vad det egentligen var vi skulle gora och varfor. Jag tror att vi klarade uppgiften till slut, men jag kanner mig inte mycket klokare for det. Imorgon ska vi presentera vart arbete. Det kan bli spannande, om vi hittar dit.

2 comments:

Karin S said...

Hej!! Ditt fina inlägg kom med tror ja! Det står ialal fall ett till fint här under (som är väldigt snarlikt detta) men nu fick ju alla vi intresserade TVÅ fina inlägg, och det går ju inte av för hackor! Att den grupp som man är med i försvinner verkar lite scary. Typ "left behind" om du läst den? Schysst att ni är framme å verkar ha det rätt coolt åtminstone! Lots of Hugs!! /Karin

Emma said...

Ni verkar ha roligt och kul att träffa nya människor. Här hemma är det samma gamla ansikten var dag. Nä, jobba är kul! Snart ska jag på bio med min mor så får sluta nu, men ha det fortsatt bra så får du berätta massa när du kommer hem.

Kram kram