Sunday, August 12, 2007

Iväg det bär

Och jag var precis på väg att skriva ivär det bäg. Det börjar bra.

Internationell konferens/kurs/intensivprogram/studieresa/valfri synonym i två veckor. Just ikväll är jag faktiskt bara halvsugen, men när jag sitter på planet kommer det att kännas annorlunda. Egentligen är det jättekul och spännande och jag ser fram emot flera av föreläsningarna och är redan nu frustrerad över att många intressanta seminarier verkar gå samtidigt så att jag måste välja. Jag glädjer mig åt att få bo på fyrstjärnigt hotell, åt holländsk öl och jag är nyfiken på vad maten smakar. Det är himla schysst att Stormen är med och jag räknar med att träffa fler trevliga typer! Det blir förhoppningsvis bra uppfriskning inför skolstarten (hur kan sommaren redan vara över, förresten?). Alltså, det kommer att bli grymt! Men ikväll ska jag hänga upp ack-så-fula-men-ändå-så-stolthets-framkallande kokarder från helgens kattutställning, äta fiskgratäng och läsa klart Harry Potter (iihp, det är så spännande nu!!)

Kram allihopa! Mobilen är med så man kan sms:a och får jag möjlighet ska jag uppdatera bloggen på plats. Annars ses och hörs vi när jag är tillbaka, internationellt skolad och allmänt klokare! :)

1 comment:

Anonymous said...

Ha en bra resa! Ses snart!