Friday, August 17, 2007

Hej hej fran datatheket

Resan har borjat bra. Hotellet ar helt ok (lite halvfint sadar) och frukostbuffen (orka leta reda pa alla tecken som inte sitter som pa tangentbordet dar hemma) fantastisk. Vi hanger med vara yngrekursare och lite med stockholmare, en tysk svensk som bryter pa skanska och stundtals interagerar vi aven med manniskor av andrare nationaliteter. Igar arbetade jag t.ex. med en skotska, det var fint att lyssna pa. Undervisningen (som far bli samlingsnamnet for allt skolmassigt hittills) ar av valdigt varierande kvalitet, men i morse var det iaf en bra forelasning om dyslexi - och jag som inte ens gillar det i vanliga fall! Vi pratar om mat minst 11 ganger om dagen och det ar ofta dagens forsta och sista samtalsamne. Just nu ar jag hungrig. Vi snor mat fran hotellet och klarar oss ganska bra. Vi har bastat, simmat, gatt pa museum, suckat over administrationen/organiseringen och signat upp oss for Amsterdam. Nu maste jag sluta. Jag har glomt vad jag skulle skriva som sista sak. Jo, vi skrattar, mycket.

No comments: