Friday, August 24, 2007

"... for the bastards"

Vi samlar pa citat. Dagens (an sa lange) kommer fran en av forelasarna som skulle forklara upplagget pa utbildningen och lyckas fa ur sig ovanstaende yttrande. Vad han skulle saga var "... for the bachelors. Det var roligt. Nu borjar klockan bli lite mycket och jag maste ga sa jag hinner ata innan vi ska ga ut och ata, sa jag inte blir for hungrig emellan. Men bara for att ge ett smakprov av vad som har hant dom senaste dagarna:

Jag har vandrat omkring ensam pa Amsterdams gator och hittat ett litet peaceful och fint kapell ett stenkast fran det ofantliga myllrandet. Jag har atergatt till min svengelska a la Nya Zeeland, eller sa kan man saga att jag har borjat code switcha igen. Jag har inte lart mig vart alla saker sitter pa hollandska tangentbord (darav avsaknad av vissa tecken). Jag har petat i halsen pa Lisbeth och kant mig duktig. Jag har hungrat och hungrat men borjat trottna lite (vet och fasa!) pa den fantastiska frukosten. Bastat och poolat. Vi har gett en present till BJ och konstaterat att vi tycker mycket om Mrs C. (Forklaringar kan ges vid senare tillfalle om det onskas.) Vi har self assessat oss till leda. Vi har akt pa en fantastisk battur i en fantastiskt mysig liten grannstad och konstaterat att universitetet borde ligga dar istallet. Vi har fatt en trevlig olprovning av en trevlig servitor pa ett trevligt cafe i ovan namnda trevliga stad, dock tyckte servitoren att det var helt sinnesjukt att vissa drack te med mjolk i. Vi har upptackt att det kan regna lika mycket i Holland som i Goteborg.

Det far nog racka for nu (obs prickar over o:et, har code switchar jag alltsa inte, dock ar det kanske inte den basta svenskan anda nar jag tanker efter). Jag har blivit lingvistiskt forvirrad.

Kramen! (ah, bloggen funkar fortfarande inte som hemma, sa publicerar det igen for sakerhets skul...)

1 comment:

Unknown said...

Kul att ni snart kommer hem! *missar er!!!*