Sunday, April 22, 2007

Landet

Helgen spenderades med föräldrar och katter i stugan på landet.

Det är så skönt att komma dit ut! Jag får visserligen viss dator- och göra-saker-som-jag-gör-hemma-abstinens, men det är samma saker som får mig att må så gott när jag är där. Att inte ha all bekvämlighet och alla möjligheter är en slags frihet. Fast det ska sägas att bekvämligheten har blivit ganska hög numera och att jag är ganska glad över det. I lördags premiärduschade jag! Varmvatten och badrum är två nya inslag i huset, och dom är ganska sköna att ha. Men det går bra utan också, när man har dass och rinnande vatten och vedspis och sjö i närheten. På sommaren kommer jag definitivt gå ner och tvätta mig i sjön nu med (fast om det regnar så är det mycket bra med dusch).

Badrummet har faktiskt funnits ganska länge nu, men det är ännu enklare att använda nu när det finns varmvatten.


Och just nu är jag inte så sugen på att bada i sjön. Den såg kall ut.


Det tyckte katterna med.


Ett tag såg det ut att bli inte en så bra helg ändå. Vaknade och mådde illa-illa i lördags och jag kunde inte alls placera det i något slags illamående-kategori som jag kände igen. Efter ett tag övergick det till febrighetskänsla och slutligen i magont. Det händer i princip inte mig att jag blir sjuk så jag känner efter väldigt mycket när det händer och fascineras faktiskt lite (är det så här det känns? Vad är det för superbakterie eller virus som har lyckats påverka mig…?) och blir kanske aningens krassligare än vad jag faktiskt är. Men trots magontet blev jag piggare och piggare och det blev t.o.m. en stunds uteätande på kvällen efter grillpremiär för min del. Och idag vaknade jag och blev på jättegott humör för att jag mådde bra!

Här är rummet som jag brukar sova i, med "min" hörna:


Det finns ett pyttelitet rum innanför som har fått ett draperi nu så det blir som ett eget litet rum. Funkar jättebra när man är många - man kan ändå få vara lite privat.


Det är mycket som blommar i trädgården (såklart, med mina föräldrar) men ljuset gör det så svårt att ta några bra foton. Men det här blev okej. Tycker det är så fint när vilt och planterat växer ihop.


Katterna blir ett väldigt centralt inslag. Men dom är till stor glädje, så är det bara!




Här kan man se på fler bilder från landet och man kan oxå kika på katternas blogg för att se mer av dom höll på med.

2 comments:

Emma said...

Sååå underbara! Jag vill bara gosa sönder dom.

Julia said...

Det är svårt att låta bli. Det är bra att vänja dom som småkissar för då tycker dom bara att det hör till normaliteterna att jag lyfter upp och snosar och gosar och pussar och klappar och kliar - även om dom inte ber om det. Fast det är förstså extra bra när det är frivillighetsgos! =)