Monday, April 9, 2007

Mysterium (inte påskens)

Min fina kattskylt som satt på dörren är borta! Jag har gjort en egen skylt med Bona och Iris (tuschpenneritade) på som det står "Vid fara rädda oss två!" på - så att man ska veta att det finns två katter här inne om nåt skulle hända. Men idag var den borta! Kvar fanns bara två stycken tejpbitar. Vad har hänt? Om den hade trillat ner så borde den ju rimligtvis finnas kvar nånstans i trapphuset, men jag såg den i alla fall inte. Å andra sidan - vem skulle ta den? Jag hörde iofs en nyinflyttad granne kommentera skylten häromveckan, sent en natt. Hade precis kommit hem och stod i hallen och lyhördheten ut till trapphuset är stor, så man hör precis allt som sägs. Grannen var på väg ner med sina föräldrar (eller några liknande) och sa "Den här är så fin!", varpå jag var tvungen att kika ut genom titthålet och då såg jag att alla tre stod och beundrade och log åt min skylt. Jag blev glad. Fast jag misstänker ändå inte grannen. Återstår att se om den dyker upp igen lika mysteriskt som den har försvunnit (jag tror att den fanns där när jag kom hem inatt men jag är inte helt säker) eller om det blir till att pyssla på nytt.

Den senaste veckan har varit massvis trevlig! Jag har ju blivit erbjuden den lägenheten på tredje våningen med balkong och dessutom fått beskedet att hyresvärden sköter den ytliga upprustningen, jay! Jag har fyllt år och blivit firad på födelsedagen fast jag inte skulle det så mycket, och blivit mer firad på påskafton med kombinerat påskfirande här hos mig. Massa gott att äta och dricka, snapsvisor, presenter och tom en pictionaryomgång som Johannes och pappa lyckades vinna trots att pappa både blundade och ritade med vänster hand samtidigt! (Mycket mer än vad som krävs... :D) I torsdags var jag på en fantastisk skatto-jakto - väntar fortfarande på att Karin ska lägga upp all dokumentation på sin blogg så att jag kan länka och/eller få bilderna. Jag har jobbat oxå och tjänat mycket trevlig ob. Och igår var det påskkalas hos goda vänner med mera gott att äta, dricka och ännu mera spel!

Nu är det lite stunden-efter, för sån är ju jag när jag blir så glad av allt roligt. Men det är okej. Det är värt.

1 comment:

Anonymous said...

Nu så har A oxå fått foton ifrån torsdagens bravader! hojta om du ser nån av oss på msn så kommer dom på ett kick!