Sunday, April 1, 2007

Spex och annat

Igår var en toppendag! Jag gick upp, åt frukost och gjorde mig iordning och sen åkte jag ner och mötte Emma på stan. Efter över fyra timmars shopping (inkl lunch) var resultatet:

2 par jeans
3 lindex-underkläder
1 trevlig present till en vän som fyller år på onsdag
2 goda saker till påsken
1 långt överskriden budget

Jag blev mycket nöjd! Sen blev det en blixtvisit hem för dusch och klädbyte och så ner på stan igen för middag med Emma och sen vidare till medicinarespexet 1940 - ett beredskapsspex. Det var mitt första spex någonsin och jag gillade det! Men det var bra att ha med Emma som kunde förklara diverse händelser och beteende som är alldeles självklara om man är van spexbesökare. Extra roligt var att två äldrekursare stod på scen och dom var båda grymma! Andra delen av första akten var bäst, då var det riktigt riktigt roligt! Efter spexet var det ganska sent redan men vi skyndade vidare till Emmas kompis inflyttningsfest. Trötta efter toppendagen gav vi oss dock iväg ganska snabbt igen, men det blev iaf ett hej och en titt och presentöverlämning.

Idag är jag seg. Gick upp för att komma iväg till kyrkan men det gjorde jag inte, och missade tydligen en riktigt bra dramatisering av entusiastiska konfirmander. Men jag gick till fikat i trädgården och utvärderade feministgudstjänsten och känner mig jätteentusiastisk till att föra jämställdhetsarbetet vidare i SMU (barn- och ungdomsgrupperna). Och det var helt enkelt ljuvligt att sitta i solen!

Nu borde jag verkligen städa. Jätteborde. Men jag vet inte om jag orkar idag, måste ändå fortsätta imorrn och även om jag inte kommer tycka det då så tycker jag nu att det verkar bättre att vänta och göra allt så det blir övermycket då istället.

Måste oxå säga att Åh så fina människor det finns! När jag gick för att handla på Willys Hemma efter kyrkfikat hade en tant fallit ihop på andra sidan gatan. Kring henne fanns tre killar. En satt bakom henne så att hon låg/halvsatt i hans famn. En höll henne i handen. En strök henne över pannan och håret. Så fina! När jag kom ut ur affären igen kom ambulansen precis. Hoppas att det går bra.

No comments: