Wednesday, April 4, 2007

Vår

Jag kan inte ha en såndär må-dåligt och utlämnande post allra längst upp. Fast det känns lite bra att få skriva av sig, det gör det. Nu ska jag ska gömma den med en trevlig post. Det är nämligen väldigt fint ute nu. Så här kommer lite bilder från min väg hem från skolan (som jag trots allt besöker nån gång då och då, t.ex. på heliumlaborationer).

The Underbaraste villaträdgård! Vågade inte fota så mycket eftersom jag kände mig som papparazi men jag har sett hur andra oxå står och hänger över staketet och beundrar och njuter. Fast det är lite synd om dom andra trädgårdarna omkring som ser ut som fjutt jämfört med detta.




I en rabatt nära mig (låter som "kommer snart till en stad nära dig" sagt med djup speakervoice):


Ulmus Glabra, ni kan väl Majas alfabet?




Påskliljorna blommar i tid, här på en gräsmatta utanför mig.


Och det finns många många fina knoppar. Gå nära träden och titta så får ni se!


Och igår hoade en uggla här utanför! Det har jag aldrig hört här förr, var länge sen över huvud taget! Blev alldeles lite lycklig.

1 comment:

Anonymous said...

etånortnsakcaöeodtoäsamdsdsoiilnaelrlambl