Tuesday, March 6, 2007

Jag måste ju



Eller måste och måste, såklart jag inte måste - men när en kompis idag sms:ade att hon skulle läsa min blogg ikväll kände jag att jag borde skriva ett nytt inlägg. Problemet är att jag inte vet vad jag ska skriva om...

... att jag inte pluggar? Fortfarande! Eller jag försöker, verkligen, men det går inte bra.
... att katterna sover och gosar och busar och är söta som vanligt?
... att den där lite dimmiga småhuvudvärken är så irriterande!
... att jag tänker laga kyckling idag? (AK - jag hittade receptet på nätet!)
... att jag ser fram emot teater imorrn? Jag är kanske lite skeptisk till komedi, men jag hoppas bli motbevisad. Det stod om den i gp idag.
... att jag nog vill köpa nya sims-ep:n ändå, fast jag i princip inte spelar längre?
... att jag är lite nervös inför feminsisk-teologiska temagudstjänsten på söndag?
... att jag tror jag har lagt ner nätdejtandet? Åtminstone på hyllan.
... att jag inte har bytt mina trasiga glödlampor? Varken i badrummet eller i sovrummet - det börjar bli lite mörkt. Fast det blir ju ljusare ute så det gör inte så mycket snart! Jay!
... att jag har glömt att gratta två vänner som har fyllt år? Fast om man nästan inte ses eller hörs längre och inte heller jag blir grattad (och absolut inte tar illa upp) så gör det kanske inte så mycket?
... att jag mest skriver om ingenting, och verkligen kan babbla på om allt om inget?
... att jag läste att logopedstudenterna på ki får vaccinationer under utbildningen? Undrar vilka?
... att det var nonono att Weaver lämnade Cityakuten igår?
... att tjeckisk rom, apelsinjuice och lite halvt avslagen fanta exotic blir jättegott ihop och smakar sommar?
... att jag snart inte kommer hinna gå och handla det där som behövs till kycklingen om jag ska hinna läsa inför studiecirkelträffen ikväll oxå?
... att jag hade mycket intressanta drömmar inatt, om man väljer att använda en freudiansk tolkning? (De involverade död, en klarinett och en trombon, kyrkan, en av nätdejterna, massa folk som jag känner, höööga vågor, sköldpaddor och ett cyklop som glömdes hemma.)
... att man inte ska värma mat i gräddfilsburkar i micron?ä'¨'' (Det sistnämnda är vad Iris tycker om det hela! Så så får det bli och jag tror inte jag behöver skriva mer. Förutom att jag inte fattar hur man får bilderna att hamna längst ner i inlägget, men att detta oxå går.)

3 comments:

Anonymous said...

"jag måste ju" - Haha! Sicken ära. Eller? Heh. Att vara tummen ur-pushare liksom. Och omnämnd. Jag fick mer energi av vårt lilla textande iaf och städade mycket bättre och mer effektivt efteråt. Hej hursom! Vad mycket bilder du har. Och det skulle sitta fint med en pratstund snart som sagt var. Händer visst en del både i julialand och i min värld. Btw mycket nyfiken på din dröm! Vi får ta det live vecka 11/12. Må gott och Ajöken fröken! Kram Eva-Maria

Anonymous said...

Tadaa!

Se! Jag skriver faktiskt en kommentar. Du måste känna dig hedrad nu, eller? Nähä...det kanske inte är nåt speciellt med lilla mig ändå. Iaf så har jag också lyckats smälta saker i mikron, tex ett plastlock, lyckligtvis så klarade sig min mat.

Ha så kul på teatern i kväll och hoppas den är rolig!

Ska hoppa iväg på engelsk uppstatstenta nu!

Tjipp tjipp!


och kram så klart!

Julia said...

ännu mera kommentarer! *tycka om*

självklart ska du känna dig hedrad ian - det var ju faktiskt för din skull jag skrev. andra gången du omnänms i bloggen - ganska imponerande med tanke på hur sällan vi ses. men nu är det dags och det ska bli trevligt! är mycket nyfiken på hur det går med borås, t.ex. Du kan ju oxå skafa blogg...? kram kram!

Hej Emma! *vinka* såklart det är nåt speciellt med dig. min mat klarade sig oxå, funderade dock på om giftiga ämnen kunde ha fällts ut i maten eller nåt sånt, men jag känner mig ganska normal idag. kram

och vilka fina avslutningar ni har! ajöken ajöö (fast nu måste jag skriva ett nytt inlägg)

(vilka lååånga egna kommentarer jag skriver)