Sunday, March 4, 2007

Min världskarta

Länder jag har varit i:




Länder jag har varit i inklusive de som jag har varit på genomresa i/stannat väldigt kort tid på: (Det är nog ännu fler som jag just varit på genomresa i men inte minns, och dom räknas ju inte heller egentligen. T.ex. har jag "sett" Wien - har åkt igenom med buss och tittat men inte satt min fot i staden, så det är inte på riktigt. Men jag ville ha en karta med mera ifyllt. Det blev mycket mer tack vare Australiens flygplatser! Sen vet jag inte om man eg kan räkna flygplatser heller, eller om det är nåt slags internationellt territorium? Men jag räknar dom! (Singapore syns visst inte ens, liiitet land.))



create your own visited country map

Jag har många möjligheter kvar till nya resemål! Just nu är jag väldigt sugen på Kroatien eller Montenegro (solsemester + både natur- och kulturupplevelser + inte orimligt långt bort eller dyrt tänker jag).

5 comments:

Anonymous said...

Åh vad spännande! Montenegro var ja väldigt sugen på inför sommaren. Nu blir det ju Italien istället för oss, men det tycker ja du ska satsa på!

A said...

Ahh, jag vet var vi ska måla rött i sommar! :)

Anonymous said...

Hejsan!

Oh, åk till kroatien, snart! Då kanske du träffar Daniel Watterson (kommer du ihåg honom). Han har åkt till europa för att delta i en "mooting contest" och ska åka till Kroatien (tror jag att det var iaf) om ungefär 5 veckor!

Anonymous said...

Förresten! Har du inte varit i Norge?? Det borde man ju nästan ta tag i å ändra på! =)

Julia said...

Oj! vad många kommentarer - jay! Vad är en mooting contest, Anna Karin? Daniel = Wills bror? Kul!!

Italien är fint. Det som är så bra med länder är att dom (oftast) finns kvar - kan man inte besöka ett ställe i år kan man göra det nästa år, eller om tjugo. Jag vet - galet att jag inte varit i Norge, eller hur!?

A - jag meeed! :)