Sunday, March 11, 2007

Uppfylld

Kommer från kyrkan alldeles upprymd och uppfylld! Härligt! Den feministiska gudstjänsten blev fin och bra och fick en skön helhetskänsla. Fröplanteringen var ett nytt inslag liksom barn som nattvardstjänare (så duktiga!) och mycket av tänket, och möbleringen och utsmyckningen och annat. Men mycket var som vanligt - bara små små förändringar som ändå gör en ganska stor skillnad. Och Pace-flaggan från Italien, i regnbågsfärger, sitter än så länge kvar.

Kyrkfikat efteråt (hips vips så dricker jag kaffe flera gånger i veckan - när hände det!?) var trevligt. Knödde mig ner bland några av småbarnsmammorna med uppsluppna barn och barnmat och pratade med en före detta lärare. Dom håller på och bygger upp en Kinainriktning på skolan och ska förhoppningsvis åka iväg till Det Stora Landet i vår. Det är coolt. Fast dom tar bort kulturinriktningen. Fick oxå veta att en gammal klasskompis är gift och har barn - hoppsan!

Jobbet var återigen lite kaosartat men oxå roligt och bra. Det var helt ljuvligt att gå ut dit på lördagsmorgonen - solen sken, fåglarna sjöng och en skarv fångade små silvriga fiskar i vattnet precis framför mig. Och bland lökarna som vi planterade i höstas har irisarna kommit upp.

Teatern (Lilla Livet) i veckan var mycket bra och jag har nu ett nytt fint citat:
Det är rundgång i lokalen och en ljudtekniker går upp på scenen och säger:
- Är det någon som har hörapparat här? Som ni kan dra ner lite?
Varpå svaret från en tant i publiken kommer:
- Tala högre! Vi hör inte!

Och sims-expansionen blev köpt så nu ska jag snart spela lite! Jag var visst inte klar ändå...

No comments: