Saturday, March 3, 2007

Svunna tider?

Läste igenom lite gamla texter och kände suget i magen - aah, varför skriver jag inte!? När slutade jag? Ja det vet jag i och för sig, det var nog ganska så direkt efter gymnasiet, men när slutade jag sakna? Vet att jag gjorde åtminstone några försök - hittade en helt bortglömd faktiskt bra text som tyvärr hade ett helt värdelöst slut, så den vill jag nog inte publicera. Och jag vet att jag skrev lite i min pytelilla anteckningsbok som jag fick i present innan jag åkte till Nya Zeeland. (Med dom här underbara orden i:)

Till Julia

.... en bra bok ska man alltid ha med sig...
Men en tom som den här
är den bästa du kan ta
med dig (t.ex. i bakfickan), vart du än är
- de största orden finns
inom dig,

Fånga ögonblicken!!

Några fångade ögonblick finns.

Jag vill ju vara en sån som målar med ord, som observerar och får ner allt det där. Som i Italien. Det var fint. Nu när jag har en blogg måste jag nog ändå passa på att publicera nåt eller två. Fast inlägget ska inte bli för långt, så det får bli nåt idag.

På café i Rom

Vet
Jag vet
det vet jag,
gör jag
Gör jag?
Undrar
Undrar viljor,
chokladkakor för 50 spänn
viljor och tårar
smultron
och vad som sägs
Och inte sägs
Undrar gåtan
ruiner
du som var här
Staden som ett solklart eko av sitt forna jag
Undrar
Jag vet
Inte

No comments: