Tuesday, January 22, 2008

Iris bebisar

Efter ca 4 timmars sömn på två dygn är jag helt slut och inte särskilt högfungerande - hur sjutton gör man när man får barn!? Ska försöka ta en tupplur, vore skönt. Anledningen till sömnbristen är, som ni kanske förstår av rubriken, att Iris har fått sina ungar. Sex stycken underbara små fjunbollar! Om ni vill läsa hela, eller delar av, den lååånga förlossningsberättelsen och dagsläget så kika in på katternas blogg (länk här bredvid i länklistan). Där finns några fler bilder med.




Over and out - trött Julia (t.ex. höll jag på att börja gråta när en granne tagit min tvättid i morse, inte helt rationellt kanske... :)

8 comments:

Anonymous said...

gud vad söta! hoppas du får sova snart :) kram från äldrekursaren

Anonymous said...

Åh men nej, dumma granne! Du som hade så mycket förlossningstvätt till på köpet!!

Anonymous said...

ja visst är dom fina!? sovandet blir kanske en prövningarnas tid, haha! plötsligt börjar jag känna mig tveksam - "barn, ska man verkligen ha det...?" - men på nåt sätt klarar man ju mycket mindre sömn än man tror. och det här handlar trots allt om en begränsad period. fast jag hoppas ändå på att få sova iaf hyfsat många timmar inatt!

grannen lämnade tvättstugan efter en lapp från mig, så förlossningstvätten hann tvättas, puh!

Anonymous said...

Ååh, vad mysigt! Vill gärna träffa dem snart.
Haha, jaa, sova en hel natt, hur var det egentligen?? Det har jag inte gjort på 5,5 år... Man vänjer sig som sagt.
kram Linnéa

Anonymous said...

Ååååååååååååååååååh. Vad söta dom är. Ombytta roller. Vad konstigt det känns. Lyckliga dig :)

Grattis och kram!

Anonymous said...

Eh, som vanligt glömmer jag, kommentaren ovan är från Marie haha

Julia said...

jaa, det är verkligen lyckliga mig! jag får jobba hårt för att hålla mig från att sitta och kika på ungarna hela tiden (inte störa för mycket + att det ju plötsligt är en-hel-massa-som måste göras) - Marie, man ska kunna fylla i ett namn i "nickname"/"kallas" och skriva en kommentar, om du inte vill fortsätta vara anonym... :)

om 3-4 veckor (än så länge är dom lite små o känsliga, vill inte stressa Iris + att dom ju inte gör så mycket än, mer än är söta då :) är alla som vill varmt välkomna att börja hälsa på - man får gärna komma flera gånger! kram!

Anonymous said...

Aha, då ska jag prova det i fortsättningen, det var en annan gång jag testade det och det inte funkade. Nu så kanske. :) Kram