Saturday, February 24, 2007

Nervös

Nu är det snart dags för min första utställning! Iris har varit på en tidigare, men då var hon så liten så det blir lite nydebut för henne. Jag är nervös. Iih. Egentligen behöver jag ju inte vara det, intalar jag mig själv, och då blir jag ganska mycket lugnare. Men jag är nervös för att hon inte ska trivas, eller ska rymma eller nåt sånt. Inatt drömde jag att hon blev totaldissad av domarna men dom tyckte ändå att hon var söt så jag tog det inte så hårt.

La ut en förfrågan på kattforumet om jag kunde få skjuts till Borås imorrn tidigare idag, när nu vädret är som det är, så att Lise uppfödare slipper köra längre än nödvändigt. Trodde ingen skulle svara när det inte ens var ett dygn kvar, men vips så trädde en trevlig uppfödare fram och erbjöd mig och Iris plats i sin bil! Hon bor i närheten så det blir perfekt. Sa t.o.m. att hon kunde hämta oss vid dörren, men dum som jag var tyckte jag att vi skulle gå till henne (tycker jag iofs) så nu blir det en kylig promenad alldelesförtidigt imorgon bitti. Men det är kanske skönt när man ska vara inne i en antagligen ganska kvav utställningslokal i måååånga timmar sen.

Jag är nervös i alla fall.

No comments: